FELANMÄLAN OCH KONTAKT
Vi finns här för dig
Har något gått sönder eller fungerar inte som det ska i din bostad eller i fastigheten?
Då vill vi gärna att du hör av dig så att vi kan hjälpa dig så snabbt som möjligt. Här hittar du information om hur du gör en felanmälan, hur du kontaktar din förvaltare och vart du vänder dig vid akuta ärenden utanför våra öppettider.
Tillsammans ser vi till att ditt boende fungerar som det ska – varje dag.
Gör felanmälan enkelt via Mina sidor
Det enklaste sättet att göra en felanmälan är via Mina sidor. Där kan du snabbt registrera ditt ärende – dygnet runt – och dessutom få notiser och uppdateringar om status direkt i din inloggning.
Tänk på att dina kontaktuppgifter behöver vara aktuella för att vi ska kunna nå dig om vi har frågor eller behöver boka en tid. Du kan enkelt uppdatera dina uppgifter på Mina sidor.
Du kan också göra felanmälan genom att ringa oss under våra öppettider.
Vad är en felanmälan och vad ansvarar du själv för?
Det kan ibland vara svårt att veta vad som ska felanmälas och vad du som hyresgäst själv ansvarar för. Här är några exempel som kan hjälpa dig:
– Elfel i fasta installationer (t.ex. uttag eller strömbrytare)
– Problem med spis, kyl eller frys som tillhör lägenheten
– Skador i fönster eller dörrar
– Trasig tvättmaskin i gemensam tvättstuga
– Problem med lås på ytterdörr eller förråd
– Ventilation som inte fungerar eller luktproblem i lägenheten
– Byta proppar eller återställa jordfelsbrytare
– Rensa golvbrunn och vattenlås (t.ex. i badrum och kök)
– Rengöra köksfläktens filter
– Byta batteri i brandvarnaren
– Smörja gångjärn och lås
– Skötsel av egna vitvaror om du installerat dem själv
Om du är osäker – hör gärna av dig! Vi hjälper dig att avgöra om det är något du ska felanmäla eller hantera själv.
Kontakt och information
Kundtjänst
Besöks- och telefontider:
- Måndag 10-16 (lunchstängt 12-13)
- Tisdag-fredag 10-12
Telefonnummer: 0300-356 00
Mejladress: info@eksta.se
Besöksadress: Hammargårdsvägen 14, 434 24 Kungsbacka
Kontakta oss - vi hjälper dig gärna
Har du en fråga eller behöver komma i kontakt med oss? Vi vill gärna hjälpa dig på bästa sätt.
För att vi ska kunna hantera ditt ärende så snabbt och korrekt som möjligt ber vi dig att fylla i vårt kontaktformulär. Då får vi in all information vi behöver från början – och kan återkoppla till dig så snart vi kan.
KONTAKTFORMULÄR
Chatt och FAQ
Nere i högra hörnet på vår hemsida hittar du vår chatt och FAQ (frekvently asked questions). När vi är online svarar vår kundtjänst direkt – annars finns Solvi, vår digitala medarbetare, alltid på plats.
I vår FAQ kan du enkelt söka efter svar på vanliga frågor – snabbt och smidigt!
Vi skickar information till dig digitalt
För att du ska få information som rör dig och ditt boende på ett snabbt, smidigt och säkert sätt skickar vi information digitalt – via SMS, Mina sidor och mejl.
- Akuta meddelanden (som vattenavstängningar eller om vi behöver komma in i din lägenhet) skickas alltid via SMS.
- Övrig information, som planerat utvändigt underhåll eller inbjudningar, skickas via Mina sidor och till din e-post.
Om du själv inte har en e-postadress går det bra att registrera en anhörigs mejladress så att du ändå får all viktig information.
Kom ihåg att hålla dina kontaktuppgifter uppdaterade på Mina sidor – så att vi alltid kan nå dig.
Viktiga nummer – när du snabbt behöver hjälp
Ibland uppstår situationer där du behöver få tag på rätt hjälp direkt – till exempel vid akuta fel, störningar eller skadedjur i bostaden. Här hittar du viktiga telefonnummer och kontaktvägar som kan vara bra att ha nära till hands.
Akuta fel
Vardagar 10-12:
0300-356 00
Övrig tid samt helger:
031-334 11 35 (SOS-alarm)
Ett akut fel är sådant som kan vara fara för person, egendom och/eller hus. Det kan även gälla viktiga funktioner i din bostad. Vi gör alltid en bedömning av ditt ärende för att se om det är akut eller inte.
- Det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada en elledning har gått sönder.
lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas.
- En glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott.
- Du har låst dig ute eller tappat bort nycklarna och behöver en låsöppning.
När ska du inte kontakta jouren?
Om ärendet inte är akut gör du istället en felanmälan genom att anmäla felet på Mina sidor direkt eller ringa 0300-356 00 nästa dag.
Är du osäker på om ärendet verkligen är akut? Ring fastighetsjouren, så hjälper de dig.
Störningsjour
Om du blir störd av allvarligt bråk, en högljudd fest eller störande musik sent på natten, och inte själv kan eller vågar kontakta din granne, kontaktar du vår Störningsjour SOS-alarm på 031-334 11 35. När du ringer Störningsjouren behöver du ange vem du är, så att de kan kontakta dig vid behov och vi kan återkoppla till dig efteråt.
Skadedjur
Tror du att det kan vara skadedjur – som vägglöss, kackerlackor eller råttor – i din lägenhet? Då är du skyldig att anmäla det direkt.
Kontakta Länsförsäkringar Halland på telefon 0101-729 729.
De ansvarar för saneringen och du står inte för några kostnader